Trapped in Madrid

Hier is dan eindelijk de eerst blog waar iedereen met smacht op gewacht heeft. De eerste twee dagen waren een beetje anders verlopen dan we hadden gepland, met een extra tussenstop in Madrid. We vlogen van Brussel naar Madrid, van Madrid naar Santiago de Chili en van daaruit door naar Lima. De Peru-reis 2015 is nu ECHT begonnen...

19 april 2015 was het zover. We zouden eindelijk naar Peru gaan! Nadat we al onze familie uit hadden gezwaaid, vertrokken we met een super luxe bus op weg naar Brussels Airport. Eenmaal daar aangekomen moesten we nog een tijdje wachten om in te checken. Alles verliep tot nu toe zoals gepland. Na de douane hadden we nog even de tijd om wat te eten voordat we het vliegtuig ingingen. We vlogen met een Airbus 320 naar Madrid. De vlucht is goed verlopen en we landden zonder problemen in de Spaanse sol.
We liepen daarna naar de juiste terminal voor ons volgende vliegtuig, maar we kregen te horen dat het vliegtuig niet kon vliegen vandaag. Onze vlucht zou eigenlijk om 23:55 moeten vertrekken, maar was verplaatst naar 11:00 de volgende dag. Iedereen was moe maar gelukkig kregen we van de vliegmaatschappij een viersterrenhotel gratis aangeboden waar we konden overnachten, dineren en ontbijten. Het duurde nog een tijdje voordat iedereen goed en wel een kamer had.
Om middernacht konden we dan eindelijk dineren en hoe; vis, vlees, aardappels, friet, vers fruit, groente en heel veel lekkere toetjes. Bij het diner kwamen we het eerste minpuntje van dit ´viersterren´ hotel tegen: de biefstuk was net een stuk rubber (rauw). Dit vonden we erg tegenvallen, behalve dit was verder alles prima en hebben we goed gegeten. Sommigen hebben zelfs zo goed gegeten dat ze het nodig vonden om het er meteen weer af te sporten, er was namelijk een minigym in het hotel. Tijd om die uit te testen, dit was meteen een twee minpunt in het viersterrenhotel. De minigym leek net een soort sauna zonder banken. Het had een zielige loopband, een paar gewichtjes en twee yogamatjes. Lang zijn ze er in ieder geval niet geweest. Om één uur vonden ze het toch wel bedtijd worden en gingen ze terug naar de kamer. De meesten waren na het diner al gaan slapen, we besloten ook om te profiteren van alle gratis voorzieningen die we kregen in het hotel: de douche en alle gratis minisetjes met tandenborstel en andere troep werden goed gebruikt. Dat moest ook wel want het enige dat we meehadden was onze handbagage.
De volgende ochtend werden we heerlijk wakker gemaakt door een wake-up call van de receptie. Iedereen zat om 8 uur te genieten van het uitgebreide ontbijt dat bestond uit bacon, eitjes, fruit, broodjes, muffins, donuts en nog heel veel andere lekkere dingen. Daarna vertrokken we weer naar el aeropuerto de Madrid. Iedereen was weer helemaal fris en uitgerust om onze vlucht voort te zetten. Om naar onze gate te komen op het vliegveld van Madrid, moesten we met een metro gebracht worden. Eenmaal bij de gate aangekomen moesten we alsnog 1,5 uur wachten op het vliegtuig. We vlogen met een Boeing 787 naar Santiago de Chile, iedereen heeft lekker films gekeken en uitgerust tijdens de vlucht. Het was een lange vlucht van 12 uur en driekwartier vliegen.
Om iets na elven zijn we geland in Lima, waar we de nodige formulieren in moesten vullen voordat we door de douane konden. Nadat onze tassen en koffers nog een keer gecheckt waren konden we de bus in naar het Casuarinas waar de ouders en leerlingen ons al op stonden te wachten. Snel daarna zijn we met hen meegegaan naar hun huis en kan het avontuur ´s ochtends vroeg echt beginnen!

Hasta luego!

Saludos Sabien & Jenny

Ietje Schenkel

Wat een leuk bericht! Wel jammer van die vertraging, gaat allemaal van jullie toch al zo korte tijd af! Nu maar dubbel genieten dus!

Jackeline van de Grift

Wat een pech! Maar gelukkig zijn jullie allemaal veilig in Peru aangekomen en kan het avontuur beginnen.
Ik heb zo'n idee dat jullie allemaal erg onder de indruk zullen zijn van wat jullie gaan zien en meemaken.
Kijk, leer en ervaar....suc6 allemaal!!

Jules van Kempen

Wat een leuk verhaal. Belangrijk is dat jullie veilig zijn aangekomen. Geniet van Peru want het is een ervaring om nooit meer te vergeten. (Onze oudste zoon heeft de Peru uitwisseling ook gedaan.)