Naar grote hoogte

Hoi allemaal,

Vandaag vervolgden wij onze reis richting Cusco. Nadat we om 6 uur 's ochtends plaatselijke tijd aanwezig moesten zijn voor het vertrek van de bus (richting het vliegveld) vertrokken we uiteindelijk pas om 6.30 door het Peruaans half uurtje. Nadat we afscheid namen van onze gastgezinnen (die in de meeste gevallen ons geweldig verzorgd hebben)vertrokken we. Voor de meesten was dit een zwaar afscheid, aangezien zij elkaar waarschijnlijk niet meer zullen zien.

Eenmaal aangekomen op het vliegveld gingen we richting de douane, waar we wachtten op het vertrek van onze eerste binnenlandse vlucht van Lima naar Cusco. Meneer de Peijper dacht nog even vlug te kunnen pinnen. Waarna de pinautomaat besloot de pinpas niet terug te geven. Dankzij de geweldige Peruaanse service zit het pasje nog steeds vast in diezelfde automaat. Na de één uur durende vlucht landden we op een hoogte van ongeveer 3400 meter in Cusco. Wat voor de meesten wel even wennen was want je bent sneller buiten adem en sommigen hadden ook behoorlijk hoofdpijn door de hoogte. Dit komt omdat er minder zuurstof in de lucht zit en je dus niet zo makkelijk kunt ademen.
Nadat we waren aangekomen in het hotel genaamd "Inkarri hostel" (voor de geïnteresseerden), was er tijd om even de koffers uit te pakken, bij te komen van de reis en te wennen aan het andere klimaat en de hoogte.
Na enige tijd gerust te hebben was het tijd om een ronde door de stad te maken. Na het bezoek aan het Plaza de Armas was er tijd voor lunch, het kopen van souvenirs en shoppen. We wilden de weg terug inslaan, maar voor dat dit mogelijk was moest er nog even gepind worden. En u raadt het al ook dit ging mis... nadat de transacties van 1 van de leerlingen en natuurlijk onze docent meneer de Peijper waren voltooid gaf deze automaat, wonder boven wonder, de pinpas wel terug. Maar, en nu komt het, het gepinde bedrag hebben zij nooit gezien.Toen zij het noodnummer van de desbetreffende bank belden, kwam er geen gehoor. Waarschijnlijk wordt het (gelukkig) niet afgeschreven van onze rekening. We besloten naar huis te gaan waarna we tijd hadden om op te ruimen en/of te praten.
's Avonds gingen we richting een Peruaans restaurant waar ze, voor de insiders, behoorlijk pittige Tabasco hebben. We hebben lekker gegeten met de hele groep en de meesten sloten af met een coca-thee die helpt tegen de hoogte maar rond half 10 was iedereen wel behoorlijk moe van de hoogte en zijn we terug gelopen naar ons hostel.

Morgen begint de tour door de Heilige Vallei rond Cusco en trekken we verder richting Machu Picchu.

Ciao,
Dylan Picus en Mario van Kessel

Ietje Schenkel

Nu begint het grote sightsee-avontuur, ik benijd jullie! Goed kijken en onthouden, ik wil alles horen Harald!

anita van kessel

Haha...Wij t Brabantse kwartiertje....Zij een Peruaans half uurtje....maar dat wisten jullie al. Groetjes en nog veel plezier...anita