Een wereld van verschil...

Vandaag was onze eerste echte dag in Peru. Voor de meeste begon de dag al vroeg, namelijk om 6 uur. Het ontbijt was minimaal maar lekker en rond kwart voor 7 begon de tocht naar de school. Met de auto. Al snel had ik door dat er geen verkeersregels zijn in Peru. Wie de grootste mond heeft en het hardst toetert heeft voorrang. Over een stuk wat ik met de fiets in 20 minuten had kunnen rijden, deden we 1 uur en 15 min. Het verkeer hier s ochtends staat gewoon helemaal muurvast.

Eenmaal aangekomen op school deden we mee met een opening (ik weet niet precies wat daar de bedoeling was) en daarna vertrokken we met een busje naar pamplona, de sloppenwijk.
Eenmaal aangekomen kon ik mn ogen eigenlijk niet geloven. Mensen in Pamplona zijn zo ontzettend arm. Ze leven echt gewoon in zelfgebouwde krotjes die bijna allemaal op instorten staan. Er lopen overal (zieke) honden rond en het stikt er van de vliegen. De stank is dan ook enorm. Ook hangt er een dikke laag stof in de lucht waardoor ik eigenlijk het gevoel had dat ik constant zand inademde.
We hebben vandaag aan de bodem van het huis gewerkt en gaan morgen verder. Ook hebben we een huis wat al af was (van een gelijk project) een leuk kleurtje gegeven, namelijk paars.
Om 1 uur waren we weer terug op school. We hebben toen even pauze gehouden met de Peruanen en daarna een les met ze meegedaan.

Na school was het middag programma voor iedereen anders. Ik ben met mijn Peruaan, haar mama en haar oma naar een pasta bar geweest in een super deluxe winkelcentrum. Ik heb vandaag het verschil tussen arm en rijk erg goed kunnen zien... Verschrikkelijk hoe sommige mensen leven.

Welterusten! Groetjes Jolie

Reacties

Reacties

Esther

Wat heb je dat prachtig beschreven lieve Jolie! Super. Er zit hier een hele trotse moeder thuis, die ziet hoe alle indrukken inwerken op haar dochter!! Er zullen allerlei gevoelens door je heen gaan daar in dat Peru en in een razend tempo, heb ik het idee. Maar supermooi om jullie als een team zo aan het werk te zien. Dankbaar werk. Geniet ervan wat je voor anderen kunt doen???? Daar word je namelijk blij van.

Rob Tabak

De foto's van Pamplona maken al een stevige indruk, laat staan als je er midden in staat en alles ziet, voelt en ruikt en beleeft. Petje af voor jullie allemaal.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!