Bijna het einde van de Peru-reis

Hallo allemaal,

Vandaag was alweer de laatste dag in Cusco. Dit was echter een hele speciale dag omdat we voor het eerst uit mochten slapen (en wel tot8:00). De dag begon natuurlijk weer met het inpakken van de koffers en een lekker ontbijtje. Ook zijn we vandaag opnieuw wezen pinnen en vervolgens naar een lokalemarkt in Cuscogegaan. Deze markt heette San Pedro.

Op deze markt kwam alles bij elkaar. Van souvenirs tot stinkend varkensvlees. Daarna zijn we terug gelopen naar Plaza de Armas en hebben we nog tijd gekregen om wat te gaan eten en nog enkele souvenirs te kopen. Rond 13.00 werden weer door een busje opgehaald om Cusco te verlaten en onze laatste dag in Lima door te brengen. En daar zaten we dan, alweer te wachten op het vliegtuig die, wat een verassing, weer eens vertraging had.
Al met al zijn we veilig aangekomen in Lima waar we een hostelovernachting hadden staan in 'The Place'. Ik weet alleen niet zeker of deze naam helemaal correct is aangezien je het stof van de vensterbank af kon schrapen. Nadat dat we even bij waren gekomen van de vlucht en de busreis naar het hostel, was het tijd om wat te gaan eten. Voor de verandering aten we vanavond bij een Italiaans restaurant genaamd La Bachete.
Ik vond het heerlijk en het was een hele gezellige avond. Op onze weg naar de supermarkt om onze dagelijkse flesjes water te halen, kwamen we plotseling nog een paar van onze hosts tegen waaronder Nicole en Jois. Het was een spontane ontmoeting. Hierna gingen de meesten naar de hotel kamer waar sommigen nog even bij elkaar hebben gezeten. Morgen hebben nog (bijna) een dag in Lima waarna we vervolgens vertrekken naar Nederland.

Ciao!
Colette