Sacred Valley Tour

Vandaag was onze eerste volledige dag in Cusco en omgeving. We moesten om 8 uur vertrekken richting het Cristo Redentor, wat een nabootsing van het Jezusbeeld van Rio de Janeiro is, maar wij zijn inmiddels gewend aan de Peruaanse cultuur waardoor we 1 uur na planning vertrokken. Er moest namelijk nog (jawel) gepind worden en dat kon blijkbaar in heel Cusco niet bij de banken. Uiteindelijk is het wel gelukt en gingen we op pad in ons privébusje.

Nadat we bij het beeld waren geweest reden we verder richting de Heilige Vallei. Toen we hier een aantal foto's hadden geknipt gingen we verder naar een opvangcentrum voor verwaarloosde en/of gewonde dieren. Hier zitten dieren die bedreigd worden zoals de condor of dieren die mishandeld of aangereden zijn: lama’s, alpaca’s, schildpadden, papegaaien etc.
Vanuit het opvangcentrum reden we weer verder door de Heilige Vallei. Na ongeveer een uur gereden te hebben kwamen we aan op de volgende locatie: een Inca-site in de buurt van Pisaq. Een soort dorp op 3500 meter hoogte met mooie uitzichten over de Heilige Vallei.
We kregen van de gids heel veel informatie over de gebruiken en tradities van de Inca’s. Zo hebben de Peruaanse vrijgezelle vrouwen hele kleurrijke kleding aan en de getrouwde vrouwen wat ‘rustigere’ kleding. De meeste Peruaanse vrouwen trouwen al op hun 16e of 17e, terwijl dat vroeger nog veel eerder was.. Nadat we hier anderhalf uur hebben rondgelopen reden we richting Urubamba.
Waar we eerst in een restaurant lunchten waarna we richting ons hotel gingen om vervolgens te gaan zwemmen in het ijskoude water met 14 personen (waaronder Sietske). Om 7 uur zaten we in het restaurant. Door de wederom geweldige service waren we dit maal om half 9 aan het eten.
Hierna gingen de meesten naar de hotelkamer waar sommigen gingen slapen en anderen nog even bij elkaar hebben gezeten. Morgen reizen we verder in de richting van Machu Picchu.

Adíos,
Dylan y Mario

Jackeline van de Grift

Wat een geweldige ervaring!! Buiten dat ben ik ook hartstikke trots op jullie : een heftige week in de sloppenwijk, een gezin een klein beetje voorruit geholpen, dat geeft een fijn gevoel. En dat op je 16e!
Nu dan ook nog wat cultuur snuiven op 3500 meter, en je hebt een stukje van de (andere) wereld gezien!
Nu gaan jullie ook nog naar een wereldwonder kijken, en dan begint de reis terug naar huis, naar ons.
Geniet van deze dagen, kijk je ogen uit, en kom weer veilg thuis.....waarschijnlijk kijk je nu heel anders tegen je eigen wereld aan!
groetjes en geniet-ze!!

Monique

Ha, ha, jullie worden steeds cynischer over de snelheid van de Peruaanse bevolking. Erg grappig! Ach, er is overal wel iets; in Taiwan waar ik nu verblijf gaat het juist véél te snel. Jongens en meiden, geniet van deze mooie ervaringen, en jullie weten toch: " there's no place like home". Maar dat duurt nog even, dus tot die tijd maar lekker alles over je heen laten komen!! Xx

Ietje Schenkel

Ja, het functioneert misschien niet allemaal even geweldig en snel, maar realiseren jullie je wel dat alles op 3500 meter hoog is! Wij zijn in Nederland best verwend, dat is in de grootste delen van de wereld niet het geval. Let er maar niet te veel op en geniet van alle interessante dingen! Heel veel plezier nog!

Anita Deijnen

Jullie zijn bevoorrecht..dit is een geweldige ervaring die je mag beleven en die je voor altijd meeneemt in je herinnering.
Geniet nog van de komende dagen en dan HOME sweet HOME