Slums en Gold museum

Vandaag was onze tweede dag in Peru. We begonnen de dag weer vroeg voor school. De tocht naar school duurde weer lang, 40 minuten voor mij. We verzamelden bij de school om vervolgens naar Pamplona te gaan. Met de twee busjes vertrokken we naar Pamplona. Net zoals de vorige keer liepen er overal zwerfhonden en katten, de lucht stonk net zo erg en de straten waren net zo vies. We begonnen weer snel met werken. Vier studenten gingen schilderen, twee gingen eten uitdelen en de rest ging verder met het bouwen van het huis.

Er was alleen één probleem: een stuk grond was 's nachts weggezakt waardoor er veel minder bouw oppervlak was. Vandaag zouden we eigenlijk beginnen met het maken van cement voor de vloer maar dat ging dus niet door. We moesten eerst zorgen dat de grond weer werd opgebouwd. We moesten zo veel mogelijk grote keien verzamelen om de vloer weer op te bouwen. Sjouwend liepen we in de brandende zon op en neer met de stenen. De zon leek feller en krachtiger dan gisteren. Na een korte pauze voor mezelf keek ik even voor me uit. Een oneindige stad met zo'n slechte condities, groter dan dat ik kon zien, verdwenen in de smog. Ongelooflijk.
Ook gingen we weer met een ander klein groepje verder met schilderen van huizen. De binnenkant van het huisje werd wit geverfd. Naar mijn mening was het mooier zonder de witte verf. De verf werd zo erg verdund dat het niet meer goed dekte.
Na een paar uur werken gingen we weer naar school. Daar hebben we geluncht en vervolgens gingen we naar het Gold Museum. Daar kregen we een rondleiding van een best wel grappige gids. In het museum hadden ze allemaal voorwerpen van goud of zilver: oude geweren, sieraden, Inca voorwerpen, etc. Ik vond het best interessant.

Na het Gold museum gingen we even naar huis om op te frissen. De meeste mensen gingen 's avonds nog naar Jois. Ze bleek 2 gitaren te hebben dus we hebben flink wat muziek gemaakt. Het was een mooie afsluiting van een leuke dag.

Groetjes Jane

Esther

Wat een mooie beschrijving van wat jullie daar zo meemaken in Peru. Het geeft jullie veel nieuwe indrukken, die jullie ook goed zullen moeten verwerken. Mooi om te horen, dat zo'n dag ook heel gezellig afgesloten wordt!
Veel leerplezier nog gewenst.

Mystica-Rosa

Mooi om te lezen wat jullie allemaal mee maken. Inderdaad zijn het veel indrukken...hoop dat jullie het allemaal goed kunnen relativeren.
Nog veel plezier en levenservaring in Peru.

Ietje Schenkel

Wat een tegenstellingen! Eerst de armoede van de sloppenwijken en dan de rijkdom van de Inca's, en daartussen duizende jaren geschiedenis....

Rob Tabak

Mooi beschreven Jane. Houd de ervaringen vast voor thuis. Huisje ziet er mooi uit van binnen met allemaal aparte ruimtes.

Anita Deijnen

Zo kunnen we meeleven wat jullie beleven..leuk om jullie verhalen en foto's te volgen.