Citytour Lima

Het was gisteren een hele leuke dag. We gingen weer met onze hosts mee richting school waar de leraren een verrassing hadden voor de verjaardag van Dylan. Eerst deden we een quiz over Peru, daarna waren er slingers, ballonnen, taart en echte thee uit Peru: coca-thee. Zo begon de dag heel gezellig.

We moesten nog een tijdje op het schoolplein blijven wachten tot we rond de middag vertrokken richting het centrum van Lima. We begonnen onze stadstour met een bezoek aan een mooie kerk: Santa Domingo. Binnen was er een grote bibliotheek, de op een na belangrijkste van Zuid/Latijns-Amerika. Ook waren er lange gangen onder de grond waar echte mensenbotten, volledig gesorteerd, in grote, diepe bakken lagen. Hoewel het wel interessant was, waren we blij dat we weer uit die gangen waren.
Na het bezoek aan de kerk liepen we door de stad heen naar het Plaza de Armas (altijd het centrale plein in de grote steden), waar prachtige oude gebouwen en parken waren. We zagen op dat moment weer een compleet andere kant van Lima, het leek alsof we in een ander land waren.
Daarna gingen we naar Miraflores, een superluxe plek met restaurants, winkels, veel moderne gebouwen, allemaal liggend aan de zee. Hier aangekomen gingen we met de hele groep lunchen bij Mangos. Dat was heel lekker en ook heel gezellig! We kregen daarna wat vrije tijd in het winkelcentrum en toen gingen we naar het park van de liefde: Parque de Amor. Dit was een supermooi park, waar je aan de ene kant hoge, moderne gebouwen ziet en aan de andere kant het strand, de kliffen en de zee. We hebben daar heel veel foto´s gemaakt en iedereen had erg veel lol met elkaar.
Toen gingen we weer richting de bus en naar een park met heel veel fonteinen. Daar keken we naar een show met muziek, licht en water. Dit was mooi, maar het leukste deel kwam hierna, toen we zelf door de fonteinen heen gingen rennen. Iedereen had hierna natte kleren en had het koud maar het was het zeker waard. In de bus was iedereen nog vrolijk aan het praten en lachen, toen we op school werden opgehaald door de ouders en was de dag weer afgelopen.

Groetjes Sabine Voss

Gijs

Hallo allemaal, dat klinkt echt wel leuk allemaal. Ik heb ook nog goede herinneringen aan dat mooie stukje Zuid-Amerika. Jullie schrijven ook super leuke verhalen. Veel plezier nog met zijn allen en letten jullie ook een beetje goed op jullie juf ;) !! Have fun!!

Mystica-Rosa

Leuk om jullie ervaringen zo te lezen...deze is idd weer totaal anders dan die van de laatste dagen.

Ietje Schenkel

Nu hebben jullie weer een heel andere kant van Lima gezien! Lijkt me zeker een welkome afwisseling na die armoede van voorheen. Hoe ver is de bouw van jullie huisjes nu gevorderd?