Peruaanse schooldag

Hallo allemaal,

Vandaag (vrijdag de 24e) stond geheel in het teken van een dagje school beleven op het Casuarinas College! Ik kan nu al zeggen dat het compleet anders was dan op het Stedelijk!
We verzamelden al vroeg op het schoolplein en gingen om 08.10 naar onze eerste les: Arts. Bij Arts hebben we 2,5 uur lang gekleid in tweetallen. De lerares heeft ons eerst wat kleitechnieken uitgelegd in het Engels. De opdracht was om er iets van Lima in te verwerken, dit mocht jouw eigen mening over de stad zijn!
Na Arts zijn we naar een voorlichting van een Australische universiteit geweest! Na dit uur konden we nog kiezen tussen een uurtje business of natuurkunde. Hier werd het ook weer duidelijk dat de Peruanen op een iets andere manier les krijgen..
Voor de laatste les van de dag hadden we gym, samen met de 4e klas van het Casuarinas. Voor gym zijn de Peruanen ooit een keer ingedeeld in een groepje en tot vandaag de dag doen ze in groepsverband nogsteeds samen met dezelfde mensen. Er zijn 4 teams: rood, geel, blauw en groen. Iedere leerling heeft een shirtje van zijn kleur die hij/zij dus ook draagt bij gym! We hebben gevolleybald, touwtje getrokken, geprobeerd een voetbal om te laten vallen d.m.v. het gooien van een tennisbal en een beetje gebasketbald.
Om half 4 zat de dag erop qua lessen volgen. Omdat het vrijdag was, en wij zondag al naar
Cuzco gaan, hadden wij een afscheidslunchmet de leraren. Het was heel erg leuk en we
hebben een Casuarinas teddybeer gekregen!

Rond half 5/5 uur ging iedereen richting huis om iets voor zichzelf te doen. Sommigen
gingen shoppen, uiteten, naar de bioscoop etc. Daarna hadden we nog een feestje bij een
meisje thuis. Behoorlijk laat doken we ons bed in en dat terwijl we de dag daarop weer
vroeg op moesten...

Ciaociao, Lina

Als je bij de foto's naar onderen scrollt dan krijg je elke keer de nieuwste foto's te zien..