Be the change you want to see...

Hallo allemaal,

Onze laatste dag in Lima zit er al weer op. Wat is de tijd snel gegaan!

Vandaag was een hele bijzondere dag. Vanochtend zijn we voor de laatste keer naar Pamplona gegaan. We zijn om 7 uur 's ochtends vertrokken om het huis af te maken en de puntjes op de i te zetten. Dit was vooral puin ruimen, golfplaten sjouwen voor het dak en heel veel schilderen. We hebben deze uren behoorlijk hard gewerkt om te zorgen dat het huis helemaal af was en de familie erin kon trekken.
Misschien waren we wel iets te fanatiek aangezien Harald al na 1 minuut een snee in zijn oog had omdat er een steen tegen aan kwam. Gelukkig bleek het mee te vallen en kon hij weer verder. In no time hebben we het huis af kunnen maken door veel te zagen, boren, timmeren, schilderen en puin ruimen rondom het huis. Om het resultaat extra feestelijk te maken hebben we een lange slinger met ballonnen en serpentine gemaakt en opgehangen.
De familie was heel erg blij en ze trokken meteen in het huis: de moeder begon de vloer al te poetsen nog voor wij helemaal klaar waren. Het was heel fijn om deze mensen zo blij te zien. Met een hamer die de ouders tegen een fles champagne aan sloegen werd het nieuwe huis officieel geopend en gaf de man nog een toespraak voor ons omdat hij het super fijn vond dat we hem geholpen hadden bij het bouwen van zijn nieuwe huis.
Toen we de kadootjes die we mee hadden genomen van thuis tevoorschijn haalden kwamen er van alle kanten kinderen naar onze bus toe. Ze waren overal blij mee. De gezichten van de kinderen waren geweldig en dan weet je meteen waar je al die uren voor hebt lopen zweten. Een glimlach op het gezicht van zo'n klein kindje als je hem of haar een ballon, puzzel of knuffel geeft is onbetaalbaar.
Ook hebben we al het eten dat over was van de afscheidslunch van gisteren meegenomen en aan de familie (bestaande uit een vader, moeder en 7 kinderen) gegeven. Super blij waren ze ermee. We hebben echt het gevoel gehad hier iets te kunnen betekenen want door onze inspanningen heeft een hele familie nu een beter huis in de sloppenwijken van Pamplona.
Om 1 uur waren we weer terug op school en de rest van de middag hebben we doorgebracht bij een Peruaans meisje rondom haar huis. We hebben gezwommen en een leuke tijd gehad.

Morgen gaan we naar Cusco toe. Het afscheid zal moeilijk worden aangezien we in de afgelopen week best wel een hechte groep zijn geworden. Helaas is de tijd in Lima voorbij...

Lina en Jolie

Als je bij de foto's naar onderen scrollt dan krijg je elke keer de nieuwste foto's te zien..

Monique

Time flies! Alweer de laatste dag in Lima. Jammer dat het zo snel gaat. Lekker blijven genieten allemaal van deze onvergetelijke ervaring!

Ietje schenkel

Ik vind het geweldig wat jullie gedaan hebben, jullie hebben prachtig werk verricht! Mensen blij gemaakt! Dat voelt goed, nu lekker zelf genieten!

Janny

Geweldig wat jullie voor dit gezin hebben gedaan. Jullie mogen trots zijn op jezelf. Heel veel plezier nog in Cusco.

Touriya Chentouf

Wat een indrukwekkende reis. Het werk wat jullie verzet hebben om een huis te bouwen voor een minder bedeeld gezin is geweldig . Ik ben trots op mijn dochter maar ook zeeeer trots op de hele groep. Well done!

Esther

Jullie blijven telkens maar weer verrassen met wat je voor elkaar krijgt met deze club mensen!! Geweldig. Dat moet een super goed gevoel geven.....Ben trots op jullie. Gaaf.

Anita Deijnen

Geweldig wat jullie voor het gezin hebben kunnen betekenen. Zo weet je zeker dat het geld wat jullie hebben ingezameld goed wordt besteed.